top of page
  • Instagram

Allmänna Villkor

Köpvillkor

BESTÄLLNING OCH ORDERBEKRÄFTELSE

Då vi tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse från oss till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkter, priser, betalsätt och leveransadress. Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer. Om något är fel i beställningen kontakta vår kundtjänst omgående. Om en vara tagit slut i lager kontaktar vi dig snarast via e-post. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa från oss.

List Title

LEVERANSER

Order som kommer in före kl 16.00 skickas normalt samma dag. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar för leveranser inom Sverige och 2-7 dagar för övriga länder. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid. Vi ansvarar inte för skada till följd av att leveranstiderna överskrids men du har däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är vi på Fenrix betalningsansvariga. Har du fått en skadad eller trasig vara så måste detta meddelas inom 14 dagar.

List Title

Ej uthämtade paket

För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för tur- och returfrakt, administrations- och fakturaavgift. Från 150 kr, beroende på paketets storlek. Paket ligger kvar 7 dagar hos PostNord, det står i sms-aviseringen när du senaste måste hämta ut det. Om du inte kan hämta ut det så kan du kontakta PostNord eller ombudet och få förlängd liggetid.

List Title

Transportskador

Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det hos ditt postombud skall du anmäla det direkt till ombudet eller Postnord. Om du upptäcker skador senare kan du kontakta oss på elias.morling@live.se Du som kund ansvarar för att varan inte skadas eller kommer bort då du returnerar den till oss.

List Title

Ångerrätt

 

Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot din vara. Produkten som returernas ska vara i oanvänt och oskadat skick, samt med alla etiketter och eventuell originalförpackning kvar. Vänligen se till att avlägsna eventuellt hundhår från produkten innan du returnerar den. Du som kund ansvarar för att varan inte skadas eller kommer bort då du returnerar den till oss. Du betalar portot för returen såvida det inte är någon av våra produkter som omfattas av vår fria retur.

Följande varor omfattas inte av ångerrätt:

  • Produkter som har använts eller har skadats. Produkten skall vara helt fri från hår, smuts, lukt eller dylikt. Den skall vara i säljbart skick.

  • Produkter som saknar ursprungliga lappar, produktemballage eller skadat emballage.

© 2023 by FENRIX

bottom of page